یزدفردا: جلسه بررسی مسائل و مشکلات اداری استان یزد با حضور سرپرست دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در دفتر نماینده مردم برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این جلسه، سرپرست دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان به بیان گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته این مجموعه پرداخت و همچنین برنامه های پیش روی این دفتر را در حوزه های کاهش تخلفات اداری،اگاه سازی عمومی،حقوق عامه و همچنین ارائه آموزش های لازم به دستگاهها و نهادهای مربوطه را تبیین نمود.

دکتر جوکار در این جلسه نقش دیوان عدالت اداری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: دیوان عدالت اداری نقش بسیار مهمی در احقاق حقوق شهروندی نزد دستگاه های اجرایی دارد.

وی با اشاره به عدم آشنایی مردم نسبت به قوانین و مشکلات پیش روی ، گفت: امروزه شاهد حجم زیادی از پرونده‌ها به دلیل عدم آشنایی مردم نسبت به قوانین هستیم؛ اگر آموزش های لازم به شهروندان ارائه می شد، الان شاهد چنین حجم زیادی از پرونده‌ها نبودیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: بیشترین آسیب و ضرر و زیانی که به شهروندان می رسد، به دلیل آشنا نبودن به حقوق خویش در قوانین حمایتی از آنهاست.

وی اضافه کرد: یکی از مراکز بسیار مهم برای ارائه آموزش در بخش های مختلف، صداوسیما است که می تواند با دعوت از کارشناسان، به آموزش شهروندان در موضوعات گوناگون بپردازد؛ اکر این اقدام به درستی انجام گیرد، هم حجم پرونده‌ها کاهش خواهد یافت و هم اینکه حق و حقوق مردم ضایع نخواهد شد.

دکتر جوکار در ادامه با انتقاد از اصرار برخی مدیران بر تصمیماتشان در مقابل با شهروندان، گفت: برخی از مدیران بر این تفکر هستند که با اصرار به تصمیمشان، به نفع آن نهاد و بیت المال اقدام کرده اند؛ در حالی که شاید این تصمیم اشتباه بوده و حق مردم ضایع شود و روزی باید نسبت به این موضوع در درگاه خدای متعال پاسخگو باشند.

نماینده مردم در مجلس به زمان‌بر بودن فرایند دادرسی‌در دیوان انتقاد کرد و افزود: زمان بر بودن رسیدگی در دیوان عدالت ، در پاره‌ای از موارد سبب گلایه‌مندی‌های شهروندان شده که لازم است با افزایش شعبات در دیوان، زمان دادرسی کاهش یابد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا